استاندارکرمان:

طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان مشکل تامین زمین ندارد 

استاندار کرمان در شورای مسکن این استان گفت:مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان  کرمان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۱۸۴۲۶

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛محمدمهدی فداکار،با اشاره به اینکه گزارش‌ها و چالش‌های طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مباحث مربوط به استعلام‌ها،الحاق زمین‌ها،موضوع بانک‌ها و تسهیلات موردبحث و بررسی قرار گرفته است،گفت:بخشی از مسائل باید توسط همکاران وزارت کشور و راه و شهرسازی مورد پیگیری قرار گیرد. 

وی افزود:برخی زمین‌ها در سه شهر بزرگ استان یعنی رفسنجان،جیرفت و سیرجان حدود چهار ماه در شورای عالی معماری شهرسازی باقی مانده که همکاران قول مساعدداده‌اند که تا یک ماه آینده پاسخ دهند. 

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مشاور برای آماده‌سازی زمین‌های نهضت مسکن در حال انجام کار است،بیان داشت:جلسه‌ای نیز با حضوررئیس هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم‌الانبیا برگزار و مقرر شد برای آماده‌سازی زمین‌ها،همکاری کنند. 

فداکار،تصریح کرد:بخش عمده شهرهای استان به غیر از شهر کرمان را درقالب طرح خودمالکی خواهیم داد به این معنا که زمین‌ در شهرها آماده‌سازی و خدمات عمومی آنها انجام می‌شود،درادامه قطعات زمین دراختیار خود مردم قرار خواهد گرفت تاساخت مسکن راانجام دهند،مانیزدرقالب قانون جهش،افراد را به بانک‌ها معرفی کردیم تا تسهیلات خود را دریافت کنند. 

وی ابراز داشت:۲هزار و۲۰۰ هکتار از زمین‌های طرح ملی نهضت مسکن آماده‌سازی شده و حدود یک هزار هکتار نیزدردستورکار است که بالغ بر۷۰۰هکتار آن دردستور کارشورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است،لذا مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد.
 
استاندارکرمان بیان داشت:دربرخی شهرهای کوچک مشکلاتی برای تامین زمین به دلیل تقاضای بیشتر،ایجاد شده است که در حال پیگیری جهت رفع این مشکلات هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها